Saturday, 22 October 2011

TEMPIAS KISAH PENSEL DAN PEMADAM

Kisah pensel dan pemadam antara si jejaka dan si dara yang aku ceritakan sebelum ini berkait juga dengan jodoh yang tak kesampaian,mengapa kita tiada jodoh dengan seseorang itu,kadang-kadang bercinta bertahun-tahun akhirnya berpisah dan berkahwin dengan orang lain.Orang kata sudah tak da jodoh.nak buat macam mana kan.Hati dah tak dapat terima,tapi kadang tu ada juga yang berpisah bertahun-tahun, berjumpa kembali dan berkahwin,semua telah dirancang olehNya.Kita hanya mampu merancang tapi sebaik-baik perancang adalah Allah S.W.T.


Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik,mungkin ada lagi yang terbaik untuk kita.dengan kata pepatah ~Aku minta kepada Allah swt setangkai bunga segar namun diberiNya aku kaktus yang berduri. Aku minta rama-rama, diberiNya aku seekor ulat. Aku kecewa dan sedih, tapi tetap bersabar.. Namun tidak lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu menjadi rama-rama yang begitu cantik..Rupanya begini cara Allah swt mengasihi dan mendidik hambaNya"~ 
InsyaAllah ada yang terbaik yang masih menunggu kita,kita hanya perlu bersabar dengan ujian yang diberikan,hidup perlu di teruskan.Kadang-kadang hati kita jahatkan ,kita mesti terfikir kenapa kita putus cinta,kenapa Allah ketemukan kita dengan orang yang salah,sebenarnya ada hikmah disebalik apa yang ditentukan, Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
 
*. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
 
*memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
 
*memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
 
*memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
 
*memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
 
*memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
 
*memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
 
*memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..


PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..















3 comments:

fifipinky said...

berdoalah agar kita dpt yg baik...insyaAllah^^

Acik said...

mohon lah hanya kepada Allah dan jangan jemu memohon! :)

Aku DaN SeSuAtU said...

insyaAllah ..Allah mendengar setiap rintihan hambaNya.