Photobucket

Tuesday 21 June 2011

Mengapa 'AKU'


Aku sinonim bagi perkataan saya,awok( usop wilcha nyer bahasa)..hee..teman..dan ada orang yang lebih suka menggunakan Nama untuk gelarannya..Untuk blog Aku dan Sesuatu ini aku menggunakan gelaran Aku..bagi sesetengah orang tentu tak suka kan menggelarkan diri sebagai AKU.Disebabkan Nama Blog aku..Aku dan Sesuatu..so Aku lebih senang membahasakan diriku AKU...mudah dan tak kekok untuk aku berceloteh.Masing-masing punya gelaran masing-masing.

Tetapi penggunaan bahasa Aku ni kena tengok pada tempat juga..kalau kita berbicara face to face memang tidak wajar digunakan yea..tambahan pula bila berkomunikasi dengan orang yang lebih tua dari kita.Tengok pada kesesuaian tempat kita berbicara supaya bila kita berbicara orang akan senang dengan kita.

Cara berbicara seseorang juga melambangkan peribadi empunyer diri..so agak-agak korang rasa-rasanyer macam ne la peribadi Aku kan..hee..

No comments: