Photobucket

Tuesday 3 May 2011

Hari Purple

Setiap orang mesti ada colour kesukaan..colour paling aku terpegun n tertarik sangat purple,black n blue..like sangat..so hari ni n entah sampai bila adalah hari purple sedunia untuk blog aku..hee..bila terpandang warna purple nie memang sweet n tenang sangat bagi aku..tak heran lah sekarang nie pengantin-pengantin pun banyak memilih tema PURPLE dalam Majlis Raja Sehari..Purple atau Ungu nie MELAMBANGKAN KEWANITAAN DAN KEIBUAN ,WARNA UNTUK PERTUMBUHAN SPIRITUAL FALSAFAH KEJAYAAN DAN SIKAP YANG POSITIF.Sejuk mata memandang..Dulu zaman sekolah kita ada belajar warna asas..Merah,Biru,Hijau dan Kuning..haaa Ungu kenapa xde yer..Ungu ni hasil gabungan warna biru dan merah.


 nice kan bunga nie..sejuk tengok macam nak petik..


Tip memakai baju ungu

1. Jangan kenakan warna ungu dari hujung rambut sampai hujung kaki. Mengenakan 1 item warna ungu yang classy mencerminkan sisi romantis dan misterius dari Anda.
2. Kenakan vest ungu cantik feminin, magenta, atau lila. Padukan dengan kemeja putih bersih. Atau dengan setelan hitam dengan kemeja atau blus putih. Untuk tampil berbeza, boleh kenakan kasut tinggi ungu.
3. Selain dipadukan dengan warna hitam, ungu juga boleh dipadukan dengan warna-warna neutral gelap lainnya seperti warna arang..
4. Ungu juga boleh dipadukan dengan warna-warna cerah seperti hijau rumput atau hijau jeruk nipis. Contohnya sweater ungu dengan scarf hijau.
5. Lengkapi makeup dengan warna ungu. Pewarna mata ungu misalnya. Syaratnya: pilih pewarna mata ungu muds dan oleskan tipis saja. Pewarna mata ungu yang terlalu gelap membuat mata tampak menonjol.


Psikologi Warna

UNGU, warna yang terbuat dari pencampuran warna biru dan merah, yang menunjukkan sifat kebangsawanan, kemewahan, kekayaan, kerajaan, romantisme. Ungu adalah warna yang sangat jarang muncul di alam, bahkan zaman purbakala dulu untuk membuat warna ungu, orang-orang menggunakan beberapa jenis kerang. Selain mengungkapkan sifat-sifat tersebut, warna ungu juga mengungkapkan arogansi, homoseksual, ketidakseimbangan dan lain-lain.


Kebanyakan orang mendekorasi ruangan dengan menggunakan warna ungu sebagai mayoritas bertujuan agar terlihat mewah dan artisitik.


Penggunaan warna ungu dalam mendesign sesuatu boleh digunakan jika kita menginginkan image yang tercipta dari design kita itu mewakili luxury / mewah / artisitik, sehingga patut digunakan ketika mendefinisikan suatu produk atau jasa yang nilainya mahal namun memiliki nilai lebih di dalamnya. warna ini kurang sesuai jika digunakan sebagai warna mayoritas yang utama, mungkin lebih kepada warna sub-mayor.

2 comments:

sweetycutes90@yahoo.com said...

i like purpel

http;//manismesradinda.blogspot.com

Aku DaN SeSuAtU said...

like purpel too..hee..thanks manismesradinda..sedapppnyer nama