Photobucket

Thursday 28 April 2011

Read More..Read More...camne nie

Adoi kawan2 tolong aku ada cara len tak nak buat read more nie..yang herannye nape la HTML aku xda perkataan ini
atau pun ini ...dah lama aku mencari semua cara perlu ada kod tu..camne nak buat ek..aku ni tak suka tengok ayat yang berjela-jela panjang..kalau aku tak suka ..korang tentu lagi tak suka kan..camne yek..yang aku tahu cara macam nie je


 

Silakan login ke blogger.com, klik link Layout (Tata Letak) kemudian klik link Edit HTML
Aktifkan list Expand Template Widget, agar source script template blogger na terlihat secara keseluruhan.
Tepat di atas atau sebelum tag </head> masukkan kode berikut seperti ini:


<style>
<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
span.hidenpost {display:inline;}
div.hidenpost {display:inline;}
<b:else/>
span.hidenpost {display:none;}
div.hidenpost {display:none;}
</b:if>
</style>
Cari <data:post.body/> dan tambahkan kode berikut tepat dibawahnya:
<b:if cond='data:blog.pageType != "item"'>
<a expr:href='data:post.url'> Baca selengkapnya <data:blog.pageTitle/></a>
</b:if>
Selesai. Sekarang setiap posting letakkan
<span class="hidenpost"> sisa postingan yang akan dihiden, akhiri dengan </span> (ketika memasukkan <span class="hidenpost"> dan </span> posting harus dalam mode Edit HTML bukan Compose ) pastikan juga diantara <span class="hidenpost"> dan </span> tidak boleh ada <span> jika tidak bisa dihindarkan gunakan <div class="hidenpost"> dan </div>
demikian juga sebaliknya

 




No comments: