Photobucket

Thursday 26 May 2011

Pasang Pesan Alert di Blog Anda

Maklumat aku dapat dari google search..sebelum nie teruja dengan blog orang yang ada pesan alert ni..hemm sekarang blog aku pun dah ada..jom aku nak kongsi dengan kawan-kawan

 Menarikkan kalau ada pesan alert camni, caranya sangatlah mudah. Copy Paste code berikut di html blog anda.Anda boleh dapatkan HTML di column add widget anda



<script language='JavaScript'>alert("Selamat datng di blog saya");</script>

Perhatikan text yang berwarna merah. Text tersebut adalah isi pesannya. Jadi jika anda ingin menambahkan / mengganti pesannya, anda gantikan text yang berwarna merah tersebut dengan tulisan yang anda inginkan.

Cara Ke 2 :
* login di blogger
* edit html. .
* cari kode </head> dan copy paste script yang di atas.
Contoh:
<script language='JavaScript'>alert("Selamat datang di blog saya");</script> </head>
 

Mudahkan,....Selamat mencuba

No comments: