Photobucket

Wednesday 18 May 2011

1 Malaysia

1 Malaysia (RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN) laungan satu malaysia merupakan satu slogan/kaedah baru yg diperkenalkan oleh PM kita yg ke-7 selepas slogan 'Malaysia ku Cemerlang, Gemilang dan Terbilang' (oleh Pak Lah/PM ke-6) utk menarik perhatian rakyat utk menyatupadukan semua kaum di Malaysia (x kira agama, bangsa n status) supaya membentuk 'satu masyarakat' malaysia yg sentiasa hidup dalam keadaan yg aman, saling tolong-menolong, mempunyai semangat kenegaraan yg tinggi dan berdaya saing dalam menempuh arus pembagunan yg kian mencabar terutama dari segi aspek ekonomi...Sebelum Pak Lah dan Dato' Sri Najib Razak, Slogan Wawasan 2020 oleh Tun Dr Mahathir ..Harapan Tun  Dr Mahathir bin Mohamad adalah menjadikan Malaysia sebuah negara maju sepenuhnya menjelang tahun 2020.

Sebenarnya slogan-slogan ni sama saja motifnya untuk membangunkan kemajuan rakyat..actually aku nak cerita sebenarnya tentang Kursus Fotografi 1 Malaysia yang aku attend baru-baru ni.Fotografi pun ada 1 Malaysia..Terima kasih sangat-sangat kepada yang incharge kursus ini..FOC lagi..tempatnya di ILP Prai..orang yang introduce aku cik Timie la..Thanks ya Timie..Kursus berlansung 2 hari..tu pun rasanyer belum cukup untuk aku..

Thanks pada Sifu-sifu dan otai2 yang membantu..orang kata dari zero kepada hero..hahaaa..heroin...ramai tak ramai pun nak dekat 20 orang juga laa..yang bestnyer dapat tuntut ilmu dengan otai-otai fotografi nie..bukan senang juga nak belajar tentang foto ni..nampak macam mudah kan..yang kita banyak tahu tengok gambar je kan..hehee..actually banyak teknik nak menghasilkan sesuatu gambar tu..


Gambar adalah seni ..Seni nya pada gambar tu bergantung pada orang yang snap nyer kan..aku tak mau cite panjang-panjang..jom tengok hasil aku snap..tak cantik..tapi aku nak upload juga..huhuu..







cukup lah kot..ni la hasil dslr aku yang banyak berjasa pada aku sampai la ke sekarang..i love u my DSLR..

No comments: