Wednesday, 27 April 2011

Hari Ibu dah nak menjelang tiba

Tak lama lagi Hari Ibu..Aku dok runsing pikir nak bagi ape ek..walau aku dah xda ibu..aku masih ada ibu angkat yang tatang aku macam anak dia sendiri.tapi sekarang tambah pulak seorang g ibu..ibu mertuaku..heee..Nak kena spend duit ni untuk 2 orang insan nie..pemberian nie bukan tujuan nak bodek ke ape..kita memberi depa tentu rase seronok..senyum..gembira..terasa dihargai.Mereka tak penah minta dari kita untuk itu dan ini..tapi kita sebagai anak kena la alert sikit..sesekali membelanjakan wang dan ape2 je untuk ibu tersayang apa salahnya kan..bertambah-tambah rezeki..bagi mereka yang masih ada Ibu..Kita pandang wajah mereka pun dah dapat pahala..itu pandang saja belum lagi kita berbakti pada mereka..Renung-renung kan lah..Ibu Kau Permata Hatiku..Aku Rindu padaMu Ibu..Love u My Mother..Love u..


Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

Ibu...


No comments: